ПРЕВЕНЦИЯ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА - 4 May 2010 - Blog - Бистро изворче
Tuesday, 2014-11-25, 11:36 PM


Привет
Tuesday 
 2014-11-25 
 11:36 PM 

Лични съобщения:
Потребител: Гост
IP : 54.166.122.86
  Гости
Рожден ден:
Тук си от : Дни 
Пол:

Фотошоп - онлайн
FACEBOOK
Елате в нашата група
и във Fcebook

Статистика
free counters


Total online: 0
Guests: 0
Users: 0


Днес ни посетиха

Dora_Tr

Последно регистрирани

  • electra
  • pronto
  • farfalka
  • teditedi4ka
  • svetla
  • vivian5
  • sevi
  • toneto
  • stefca
  • olita
  • Мини чат
    Фото албум

    Blog

    Main » 2010 » May » 4 » ПРЕВЕНЦИЯ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА
    12:41 PM
    ПРЕВЕНЦИЯ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА

    ПРЕВЕНЦИЯ НА АГРЕСИВНОТО ПОВЕДЕНИЕ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА

     
     I. Понятието „Агресия”.
     Агресията е специфична форма на поведение, която се изразява в демонстрация на неприязън, а често и груба сила спрямо другите с намерение да им причини вреда, болка или двете едновременно.
     Агресивността е нападателност, социално обусловено качество на личността и поведението, което се характеризира с използването на сила с цел да се нанесе повреда на хора или предмети. 
                                         
     II. Фактори, пораждащи агресия.
     ♦ У деца, не спали достатъчно, се забелязват внезапни изблици на агресия, последвани от изблици на дълбока изолация.
     ♦ Друга причина за поява на агресивност у детето може да се дължи на силна неудовлетвореност вследствие липса на обич и чувство за лично благополучие.
     ♦ Някои родители наказват всяка негативна проява на детето, а други изобщо не обръщат внимание. Интуитивно детето много добре усеща родителското отношение и реагира така, както може.
     ♦ Лошите семейни взаимоотношения, отсъствие на единия или двамата родители, алкохолизма, конфликтността в семейството, постоянното унижаване на достойнството на детето са фактори, предизвикващи детската агресивност.
     ♦ Телевизията е друг социален фактор, който може да породи и да влияе върху агресивното поведение. Освен положителни, тя има и отрицателни качества- поражда умора; превръща насилието в нещо нормално и обичайно и провокира у детето желание за подражание.
     ♦ Родителите в процеса на възпитание и общуване с детето проявяват различни стилове. Двата доминиращи стила на общуване са авторитарен и либерално- демократичен. Либерално- демократичния стил може да бъде изтълкуван като търпимост, а авторитарния може да увеличи детското противодействие.
     
     IIIПътища за намаляване на агресията.
     ♦ Създаване на оптимален емоционален контакт с децата;
     ♦ Формиране на умения за съвместна дейност и игри;
     ♦ Формиране на конструктивна социална ангажираност у децата;
     ♦ Тренинг в самоконтрол;
     ♦ Тренинг в комуникативни умения;
     ♦ Възнаграждаване на поведението, което одобряваме;
     ♦ Поправяне на поведението, което не можем да позволим.
     Дисциплинарни техники:
     ♦ позитивната дисциплина. С този подход наблягаме на позитивните аспекти на детското поведение. Той е по- ефективен, отколкото базирания на наказания;
     ♦ наказанието е подход, който прилагаме при необходимост. То може да бъде възпрепятстване на дейност, която детето обича- гледане на любима телевизионна програма или игра с приятели. Физическото наказание като удряне или шамаросване трябва да се избягва, както и някои типове словесно наказание.
     
     IVВръзката Семейство – Детска градина за превенция на агресивното поведение.
     Детето със сигурност не се ражда лошо или насилник. Своето поведение то заучава от възрастните- родители, учители, значими възрастни. Така то различава добро- лошо, позволено- непозволено, награда- наказание. За да му помогнем да се чувства щастливо, то трябва да получава любов, постоянство, самочувствие, похвала, поощрение и внимание. Детето е тръгнало на детска градина и се е научило да хапе, щипе, вика, хленчи, удря. Тези прояви са елемент от адаптацията към новата среда, но и начало на агресивните прояви, които трябва да се овладеят навреме. Ако учителят даде да се разбере, че не толерира такова поведение в групата, то тогава всеки, който пожелае да се държи по този начин, първо би си помислил. Идентична е ситуацията в семейството. Много често детето, прибирайки се вкъщи, е насъбрало гняв и излива гнева си върху по- малко братче или сестриче или върху играчките си. Ролята на родителите е да успокоят детето, да го прегърнат и заедно да разрешат проблема.
     Добрата връзка семейство- детска градина може да се изрази конкретно в:
     ♦ ежедневни разговори за поведението на детето в детската градина;
     ♦ въвеждане на правила в групата, които знаят и родителите;
     ♦ родителят- асистент на учителите. Дневен престой на родител в групата и подпомагане на учителите в ежедневните им задачи при работа с детската група;
     ♦ родителски срещи, в които родителите споделят своите затруднения и победи при възпитанието на детето с останалите родители. Така се постига споделяне на добър опит, който всяко семейство може да прилага;
     ♦ сътрудничество между родители, учители и специалисти.
    Views: 896 | Added by: mamma_ronni
    Only registered users can add comments.
    [ Registration | Login ]